Kena denda itu tak best

Assalammualaikum dan hai semua.

Sungguh menyedihkan *sobs* .Mehlah kuceritakan dari awal sampai habis.

Semalam dan semalam satu lagi,muehehe,saya dapat surat yang mana saya kena pergi Usrah Kepimpinan.Saya dah macam...wawwwwww wawwwwwww nak duduk kat rumahhhhhhhhh!!!!


Bila sampai kat rumah saya terus packing barang untuk gi usrah tu le.Saya pergi setakat dua hari je.Mak saya sampai cakap saya ni nak gi sampai 5 hari sebab beg kemain besar.Muahahahahh.

Dah sampai sekolah! *tetiba* Tu lah sekolah saya,hehe.

Malam tu saya tidur kat masjid.Awal saya bangun,hah hah tapi paling lambatlah kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan yang lain.Saya buat muka selamba je,ngahahah.Pagi tu memang sejukkkkk.Menggeletar saya dibuatnya.Saya kena bangun awal pagi sebab nak buat Qiamullail.

Lepas dah pukul 7.00 tu en,senior cakap 10 minit dah kena ada kat dataran.Kalau lambat kena denda.Saya..datang lambat sebab pergi tandas jadi kena denda ketuk ketampi.Korang bayangkan jelah,wawawawwwwawww.

Tu baru kesalahan pertama saya.

Saya buat kesalahan kedua pulak,adess.Sungguh menyedihkan tambah tambah memalukan T^T Masa saya,Basirah dan kawan-kawan yang lain makan dalam talam tu kitorang bahagi terus bihun goreng tu.'Ni untuk kau,ni untuk aku.' Macam tu le.Jadi ustaz peghasan kitorang makan cemtu jadi tak pasal-pasal kena denda junjung talam.Ah,ce korang bayangkan.Wawawawawawawwww.

Semua orang tengok kuts.Kesian budak-budak perempuan yang lain takleh nak makan pasal kitorang T^T Harap depa tak marahlah.Pengajaran yang saya dapat daripada Kak Atiq ini ialahh..'Jangan pentingkan diri sendiri'.Okay,tak nak buat dah T^T Maaf ye korang~

Dalam dewan...

Ustaz Habidin ada beri taklimat dan lantik naqib dan naqibah untuk program usrah ni.Saya..terpilih jadi naqibah untuk kelas 1 Kaherah.Tak tahulahh siapa yang lantik.Sepatutnya saya rasa gembira sebab dapat jadi naqibah ni tapi...

...saya tak rasa macam tu.Iyalah,dah banyak kesalahan yang saya buat.Ada hati nak jadi naqibah,uwelkkkkk.Orang mesti fikir macam tu T_T Jadi naqibah ni kena ada banyak maklumat,kena tahu macam-macam,kena pandai bercakap depan orang ramai dan kena berani.Saya ajak Basirah untuk jadi partner saya untuk sesi usrah tu nanti.

Masa sesi usrah saya dengan kumpulan saya,kagum betul saya tengok kakak senior ni bercakap depan orang ramai.Kakak ni budak tingkatan 6,tak ingat dah nama dia apa.Dia dulu sekolah MMGM tapi pindah kat MMP dan last sekali pindah MMGM balik tahun ni.Kalau korang nak tahulah kan, sekolah MMP ni sekolah hebak.Kalau tak silap,ada 164 orang dapat 9A PMR tahun lepas.Teringinnya nak pergi T_T.Tunggu result PMR saya 9A nanti saya akan pergi sana.Muahahah.Okbai.



4 comments:

  1. Oh maiii kesiannye. TT btw, Sitting for 9A's in PMR ? Same lah. hoho ^w^

    ReplyDelete
  2. Spe je yg kte best T.T

    clara pnah kne sekelas ketuk ketapi 70 kali! bila nak turun tgga. Gila sakit susah.. jln cm org tu da taw.. sedih tak? da la ptg tu rentas desa.. tsk.. tsk..

    pttnya 40 je. tp bila tak sme, ckgu tmbah 10. Bila dah sme tp sorg tak buat tmbh 10 ble semua dah buat tp ada org tipu, tmbh 10 lg.. tak ke kejam tu.. uhuhuh...

    ReplyDelete
  3. hye,done folow u. jmput dtg n jd folower saya blik ye. :)

    nk tukar banner di page or site bar? tggal komen kt blog saya ye. :)

    ReplyDelete